سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده

بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده

زمانی لپتاپ یک وسیله تجملاتی برای مهندسین عالی رتبه محسوب می‌شد. اما این روزها بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان رشته‌های مهندسی یک کامپیوتر قابل حمل به همراه دارند. اگر به دانش‌آموزان فامیل و آشنا حتی اگر نگاهی بیاندازیم هم تعداد بسیاری زیادی از آنها را می‌بینیم که سرشان گرم لپ‌ تاپ است و دیگر علاقه گذشته را به کامپیوترهای رومیزی سری PC نشان نمی‌دهند.


ادامه مطلب ...

پی بردن به اطلاعات BIOS از طریق رجیستری

رجیستری, سیستم عامل

گاهی ممکن است نیازمند اطلاعاتی پیرامون BIOS سیستم باشید. بدین منظور می‌توان پیش از ورود به محیط سیستم عامل با فشردن کلید F8 وارد تنظیمات BIOS کامپیوتر شد و اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کرد (البته کلید ورودی در مادربوردهای مختلف ممکن است متفاوت باشد). اما حتماً برای‌تان جالب است بدانید که اطلاعاتی نظیر نسخه BIOS، تاریخ به‌روزرسانی آن، سازنده مادربورد و... از طریق رجیستری ویندوز نیز قابل مشاهده است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.


ادامه مطلب ...

مبارزه با سرطان با سبزیجات پاییزی

سبزیجات پاییزی, مبارزه با سرطان, رژیم غذایی

رژیم غذایی مملو از میوه ها و سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود.

مواد غذایی موجود در فصل پاییز برای محافظت در برابر سرطان مفید هستند.

ادامه مطلب ...

ادغام فایل های MP3 با یکدیگر به وسیله ی CMD

ادغام فایل های mp3, ویندوز


در صورتی که نیازمند این باشید تا چند فایل MP3 را با هم ادغام کنید، احتمالاً سریعاً به دنبال یک نرم‌افزار جانبی مناسب برای این کار خواهید گشت. اما جالب است بدانید به وسیله‌ی Command Prompt ویندوز می‌توانید تنها با یک خط دستور ساده، دو یا چند فایل صوتی MP3 را به هم ادغام کنید. به عنوان مثال اگر دو آهنگ در اختیار داشته باشید و بخواهید آن‌ها را ادغام کنید، با این روش یک فایل خروجی نهایی خواهید داشت که در آن ابتدا آهنگ اول پخش شده و پس از اتمام آهنگ اول، آهنگ دوم شروع به پخش شدن می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب ...

تلویزیونی که بوها را هم منتقل می کند!

اختراعات جدید نمایشگر قابل بوییدن

محققان ژاپنی یک نمایشگر قابل بوییدن ابداع کرده اند که کاربر نه تنها امکان تماشای آن را دارد بلکه می تواند قهوه یا غذای نمایش داده شده بر روی آن را ببوید.

این نمایشگر قابل بوییدن که توسط "هاروکا ماتسوکورا" در دانشگاه فناوری و کشاورزی توکیو ابداع شده است، بو را دقیقا در همان نقطه از نمایشگر LCD  به هوا می پراکند که مثلا تصویر یک فنجان قهوه قرار دارد.
این فناوری با تغذیه مداوم بو از گلوله های ژل تبخیر شونده به چهار جریان هوایی که هر یک در گوشه ای از نمایشگر قرار دارند، کار می کند.

ادامه مطلب ...

خواص آویشن

این گیاه می‌تواند درمانی طبیعی و بی خطر برای نفخ معده، بوی بد دهان، گلودرد، آب ریزش بینی، سرفه، تعریق و غیره باشد.


ادامه مطلب ...

ناسازگاری با ویندوز 7

 ترفند ویندوز ,آموزش ویندوز 7

پس از انتشار ویندوز 7 بسیاری از برنامه‌ها که پیش از این با ویندوز اکس‌پی و ویستا سازگاری کامل داشت، هنگام اجرا روی ویندوز 7 با مشکل مواجه شد. بسیاری از این نرم‌افزارها با انتشار نسخه‌های جدیدتر، این مشکل را رفع کرده و براحتی در ویندوز 7 نیز اجرا و مورد استفاده کاربران قرار گرفت، اما برخی از این برنامه‌ها همچنان نسخه جدیدی را منتشر نکرده‌ و کاربران نیز نیازمند استفاده از آنها هستند.


ادامه مطلب ...

تفاوت بین پروتکل POP3 و IMAP

پروتکل, فناوری های اینترنت

حتی اگر شما از کاربران حرفه ای کامپیوتر نباشید مطمئنا حداقل یکبار نام POP3 یا IMAP را شنیده اید. از پروتکل های POP3 و IMAP برای اتصال ایمیل سرورها به ایمیل کلاینت ها استفاده می شود. یا به عبارتی دیگر، این دو متد مختلف به شما اجازه می دهند تا ایمیل های خود را بر روی کامپیوتر، موبایل یا تبلت دانلود کنید. هر دوی این پروتکل ها قابل اطمینان هستند و هر دو اجازه دسترسی به ایمیل را به شما می دهند. اما این دو پروتکل تفاوت کوچکی نیز با یکدیگر دارند که در این مقاله سعی کرده ایم به آن اشاره کنیم.


زمانی که یک ایمیل برای شما ارسال می شود، ابتدا به یک سرور ابری منتقل خواهد شد. سپس شما می توانید با اتصال به این سرور ایمیل های خود را مشاهده کنید. قطعا ذخیره اطلاعات کاربران بر روی سرورهای خارجی از لحاظ امنیتی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. همانطور که می دانید این روزها هم بحث اینترنت ملی مطرح است و چندین سرور ایمیل نیز در داخل کشور راه اندازی شده اند. راه اندازی ایمیل سرورهای داخلی باعث افزایش امنیت اطلاعات کاربران خواهند شد.


ادامه مطلب ...