سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

خواص آناناس

‌آناناس یک میوه گرمسیری شفابخش، بسیار لذیذ و با خواص فراوان است. آناناس منبع خوبی برای تهیه کلسیم پتاسیم  آنزیم ‌بروملین   فلورید  منگنز فیبرهای قابل حل و ویتامینهای  A  B1 Cمورد نیاز بدن می باشد.
آناناس را از قدیم الایام در درمان زخمها به عنوان مرهم استفاده می کردند و از برگ آن نیز به عنوان وسیله‌ای برای پانسمان‌ ‌استفاده می‌کردند. در طب چینی نیز معتقدند که آناناس خاصیت خنک کنندگی دارد و برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید است. سالیان سال از آناناس در درمان بیماریهای روده استفاده می شد و این میوه را در برطرف کردن یبوست مفید می دانستند. 

 

امروزه می دانیم که مصرف آناناس همچنین در درمان بیماری های عفونی نقش موثری دارد. مصرف آناناس موجب قوی شدن سیستم دفاعی بدن می شود و استخوان سازی و گردش خون را تقویت می کند.

آناناس منبع خوبی از فلورید است . فلورید رشد سلولهای سرطانی را کند می کند. مصرف آناناس برای افراد مستعد به سرطان، بسیار مفید است.

آناناس حاوی منگنز است و مصرف آن برای استخوانسازی بدن و سلامت استخوانها مفید است.

بر اساس تحقیقات نتیجه گرفته شده است مصرف روزانه 100گرم آناناس نیمی از نیاز روزانه فرد را به ویتامین‌ C برطرف می‌سازد. آناناس نقش موثری در بهبود سرماخوردگى و کاهش میزان سرفه دارد.

آناناس منبع خوبی برای پتاسیم و بتاکاروتن است که مصرف آن‌ به مبتلایان به فشار‌ ‌خون توصیه می شود.

آناناس حاوی پکتین فراوان است این ماده کلسترول خون راپایین می آورد مصرف آناناس در پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و عروقی مفید است. لازم به تذکر است که پکتین موجود در آناناس با پختن آناناس آزاد می شود.
(سایت سرگرمی هما)
آناناس حاوی ویتامین ث می باشد مصرف آناناس موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می شود زخمها را شفا می بخشد و از بیماریهای قلبی و بیماری های چشمی پیشگیری می کند. لازم به تذکر است آناناس به صورت خام سرشار از ویتامین ث می باشد.

نکات خریداری آناناس:

 

آناناس از آن دسته میوه هایی است که با نگهداری طولانی تر رسیده نمی شود. موقع خریداری آناناس به بوی آن توجه نمایید هرچه آناناس بوی قوی تری داشته باشد شیرین تر و رسیده تر خواهد بود.

مصرف آناناس برای سلامت پوست توصیه می شود.
آناناس حاوی ویتامین‌ C و‌ ‌بتا کاروتن است و به همین دلیل باعث افزایش ساخت کلاژن و الاستین‌ (‌بافت پروتئینی پوست‌) می شود  و خون رسانی را به پوست افزایش می دهد، این خون رسانی بهتر به پوست موجب  رشد و ترمیم سلول‌ها می شود. مصرف آناناس موجب ترمیم و رشد سلولهای پوست می شود‌ ‌و در نتیجه پوست بافت تازگی و جوانی خود را حفظ می‌کند‌.
‌متخصصان جراحی پوست به بیماران مصرف آناناس را پس از جراحی توصیه می کنند خصوصا" افرادی که جراحی بینی داشته اند پس از عمل  ‌صورت آنها در بیشتر نقاط کبود شده و مدت طولانی نیاز است تا این کبودی‌ها برطرف‌ ‌شود، با خوردن مرتب آناناس این کبودی ها هرچه‌ ‌سریع تر رفع می شوند.

خوردن آناناس به اشخاصی که پوست آنان کوپروز فراوان‌ ‌ (عروق در زیر پوست کاملا پرخون است) دارند نیز توصیه می شود.آناناس حاوی آنزیمی به نام‌ ‌بروملین است که موجب حل شدن تجمعات سلول‌های خونی می شود و زخم ها را شفا می دهد.

آناناس لاغرکننده طبیعی

آناناس به طور طبیعی لاغرکننده است. آنزیم بروملین موجود در آناناس موجب هضم پروتئین ها در بدن می شود و به همین دلیل از آناناس در ساخت و تهیه قرص های لاغری نیز استفاده می شود.

خواص آناناس در آشپزی

از خواص دیگر آنزیم بروملین موجود در آناناس می توان از نرم نمودن بافت های گوشت نام برد بنابراین خواباندن گوشت سفت و ناپز در کنار آناناس قطعه قطعه شده موجب نرم شدن گوشت سفت و ناپز می شود. همچنین پختن گوشت با آناناس موجب نرم شدن بافتهای گوشت می شود.

ماسک آناناس

یک آناناس رسیده را پوست بگیرید و وزن آنرا اندازه بگیرید آناناس را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید هم وزن آناناس الکل اتیلیک را اندازه بگیرید و سه قاشق سوپخوری روغن آفتابگردان را به آن اضافه نمایید مقداری از این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس پوست خود را با آب نیمه گرم بشویید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد