سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

دیابتی ها از مصرف غذای سرخ شده بپرهیزند


دیابتی ها مصرف غذاهای سرخ شده را به حداقل برسانند.یک فرد دیابتی باید حدود ساعت گرسنگی خود را در طول روز ثبت نماید و طبق آن تعداد وعده های غذایی را قبل از آن ساعت مصرف کند.
مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد ضمن بیان این مطلب گفت: بطور کلی برای یک شخص سالم توصیه می شود حتی المقدور از غذای سرخ کردنی کمتر استفاده کندچرا که این مهم می تواند مقدار یا از خواص آن غذا را در اثر حرارت بالای سرخ کردن از بین ببرد و علاوه بر آن روغن اضافی نیز دریافت شود که خود می‌تواند انرژی های موجود در غذا را بالا ببرد و در عین حال بسته به نوع روغن می تواند مشکلات قلبی و عروقی را نیز به همراه آورد و یا منجر به افزایش تری گلیسیرید و کلسترول خون شود.  

 

یوسف نقیایی برای دیابتی ها توصیه کرد: با توجه به این که مکانیسم های هضم و جذب چربی ها در آنها نسبت به افراد سالم مختل شده است باید بیشتر مراقب دریافت میزان روغن یا چربی خود باشند.

وی با تاکید براین مطلب که دیابتی ها قبل از گرسنگی غذا بخورد و قبل از سیری دست از غذا بکشند گفت: این مهم با  داشتن برنامه غذایی منظم میسر می شود.

این کارشناس تغذیه یادآورشد: یک فرد دیابتی باید حدود ساعت گرسنگی خود را در طول روز ثبت نماید و طبق آن تعداد وعده های غذایی را قبل از آن ساعت مصرف کند.

نقیایی توصیه کرد: دیابتی ها تا حد ممکن ساعات مصرف وعده های خودرا ثابت نگه دارند که به این ترتیب پس از چند روز فرد می تواند متابولیسم بدن خود را تنظیم کند و در نهایت گرسنگی یا افت قند خون پیش نخواهد آمد.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان ساخت: این افراد در صورتی که در مقدار مصرف رعایت کند افزایش قند خون نیز نخواهد داشت البته باید توجه داشت که مقدار و زمان مصرف دارو یا انسولین می تواند بر ساعت و مقدار غذای شخص اثر بگذارد.

مصرف قارچ در دیابتی ها بلامانع است/ قارچ تقویت کننده استخوان‌ها

بنابر این گزارش کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص مود تشکیل دهنده قارچ عنوان کرد: قارچ دارای ویتامین‌های B۲، B۱، B۱۲، B۶ و C است که برای محافظت از پوست و ایجاد آلرژی در بـدن، سلامت سیستم عصبــی، سلامت پوست و چشـم و بافتـهای بدن، تشکیل اسیــدهای چرب ضروری در سیستم عصبی و ماهیچه‌ها، درمان کم‌خونی و جلوگیری از بروز ضایعات در مغز و ستون فقرات نقش اساسی دارد.

علی اکبر کمالی اردکانی ادامه داد: در صورت استفاده از روش‌های صحیح پخت‌، فریز و خشک کردن خواص تمام این ویتامین‌ها حفظ می‌ شود.

این کارشناس با تاکید بر این که قارچ برای افراد دیابتی مفید است، اضافه کرد: از آنجایی که قارچ هیچگونه ماده قندى ندارد برای دیابتی ها مضر نیست همچنین قارچ براى افراد مبتلا به یبوست مفید است زیرا سلولوزهاى آن به رفع یبوست آنان کمک مى کند.

کمالی با بیان این که قارچ استخوان‌ها را تقویت می‌کند، عنوان کرد: قارچ خستگی را رفع می‌کند و کمبود ویتامین د را جبران می‌کند.

وی افزود: ببیوتین موجود در قارچ به سوخت و ساز بدن کمک می کند و انرژی را آماده نگه می‌دارد، از طرف دیگر اسید فولیک موجود در قارچ در سوخت و ساز پروتئین و مواد اصلی ژن‌ها نقش مهمی را بازی می‌کند.

این کارشناس صنایع غذایی ضمن تاکید بر این که  قارچ را بایستی فقط بصورت پخته میل کرد تصریح کرد: چرا که قارچ‌ها آلوده به موادی هستند که فقط در اثر پختن از بین می‌روند، ولی قارچ‌هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می‌شوند، می‌توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
amir پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:41 http://adele-fans.vcp.ir

سلام,من مدیر adele-fans.vcp.ir هستم
لینکتون کردم,شما هم منو با عنوان سایت طرفداران ادل لینک کنین

محسن پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:26 http://www.omabiha.blogsky.com

سلام علیکم
با اسم یافاطمه(س)لینک کن شما هم لینک شدی.
آدرس:www.omabiha.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد