سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

خواص سیب


همه ی ما این مثل را شنیده ایم که "خوردن یک سیب در روز شما را از دوا و دکتر دور نگه می دارد" خوب شاید کمی تند رفته باشد اما سیب یکی از سلامت بخش ترین خوراکیهای دور و بر ماست. از میان خواص شفا بخش بیشمارش می توان از نقش بسیار قابل توجه سیب در کنترل میزان کلسترول و قند خون، تامین "زبرینه" یا فیبر غذایی موثر در بهبود وضعیت گوارشی و نقشی که یه عنوان یک مسواک طبیعی بازی می کند یاد کرد.  

به قلب سلامتی می بخشد
سیب از معدود مواد غذایی است که کاملا بدون کلسترول بوده و به کاهش میزان کلسترول خون کمک می کند. سیب نه تنها به وعده غذایی شما هیچ کلسترولی نمی افزاید بلکه حتی این ماده مضر را ازخون شما می زداید. یک چهارم سیب تشکیل شده است از ماده ای به نام پکتین که فیبر محلولی است که میزان کلسترول Ldl خون را از طریق کاهش جذب چربی کاهش می دهد. هم زمان پکتین میزان کلسترول Hdl یا همان کلسترول خوب بدن شما را که برای مصارفی همچون تولید هورمونها مورد نیاز هستند افزایش می دهد. افزایش سطح کلسترول خوب منجر به کاهش خطر بیماریهای قلبی می شود. همچنین خوردن سیب و یا تنها بو کشیدن آن باعث پایین آمدن فشار خون می شود.

قند خون را پایین می آورد
سیب خبر خوبی برای افراد مبتلا به قندخون بالا (دیابت)، قند خون پایین (هیپوگلیسیمیک) و دیگرانی است که به شدت نسبت به افزایش یا کاهش میزان قند خون خود حساس هستند. مقدار بالای فیبر غذایی موجود در یک عدد سیب باعث می شود که قند خون یا همان گلوکز خون ثابت بماند و به هر جال وجود ثبات در میزان قند خون بر اشتهای شما نیز لگام می زند.

از عفونت پیشگیری می کند
بررسی نشان می دهد آنهایی که بیشتر سیب می خورند کمتر دچار سرما خوردگی یا عفونتهای قسمتهای فوقانی دستگاه تنفسی شده و عموماً کمتر بیمارمی شوند. برخی بر این باورند که اب سیب ویروس های عفونتزا را می کشد.

به هضم کمک می کند
سیب سرشار از "فیبر" عنصر زبرینه ای است که باعث می شود همه چیز به روانی در دستگاه گوارش حرکت کند. یک سیب متوسط 9 تا 10 گرم فیبر داشته بخش قابل توجهی از 20 تا 35 گرم نیاز روزانه بدن ما را در این مورد تامین می کند.

برای لثه ها خوب است
جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می دهند که ذرات غذای مانده در پشت لثه ها و دندانهای شما را پاک کند و فساد دندان و بیماری لثه ها را از شما دور سازد. حتی کسانی که قبلاً از بیماریهای مزمن لثه رنج می برده اند خواهند توانست از منافع ناشی از ویتامین سرشار موجود در سیب - ویتامینی که از حساسیت لثه ها و دندانهای آنها می کاهد- برخوردار شوند.

با سرطان می جنگد
سیب حاوی کافئیک شیمیایی یا اسیر کلوروژنیک می باشد. مطالعات به انجام رسیده بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که این ترکیب می تواد به عنوان یک ضد سرطان عمل کند.

چه مقدار؟
خوردن 2 یا 3 عدد سیب متوسط در روز ایده آل است. برای دستیابی به حد اعلای فواید سیب پوستش را هم بخورید. با آن که آب سیب مغذی است، اما به اندازه خود سیب سرشاز از فیبر نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد