سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

فیفا 14 رسما رونمایی شد


بازی فوتبال فیفا 14 رسما رونمایی شد! پس گیمرهای عزیز رسما توجه کنند که این بازی دارای گرافیک بالایی هست و ویژگی های بازی فیفا ۱۴ در مصاحبه ای با مدیر تولید این مجموعه «دیوید روتر» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است،و بنظر می رسد الکترونیک آرتز همچنان به جذابیت های بخش تک نفره اهمیت زیادی می دهد.  

در گفتگویی با “what culture”،روتر گفت:
“هدف ea از تجربه ای همیشه آنلاین و در ارتباط بودن با دیگران از همین حالا مشخص شده است و تیم سازنده کار های زیادی در این بخش روی فیفا ۱۴ انجام می دهد.هم اکنون کسی که یک کنسول متصل به اینترنت دارد، کاملا با بخش ea sports football club (باشگاه فوتبال ea sports) در ارتباط است و به راحتی از آن استفاده می کند.هرکاری که شما در بازی می کنید به درجه شما بستگی دارد و شما می توانید ببینید دوستانتان چقدر در بازی پیشرفت کرده اند.
ما بروزرسانی هایی در رابطه با بازیکن های حرفه ای ارائه می دهیم و با ارائه ی بازی هایی که در دنیای واقعی در حال انجامند بازی کنندگان را به چالش می کشیم.شما می توانید نرم افزاری دانلود کنید و همیشه از بخش EASFC باخبر باشید و همین طور تیم خود را از داخل اتوبوس یا محل کار خود کنترل کنید.بله،ما در سال های آینده چیزهای زیادی شبیه به این امکانات را ایجاد خواهیم کرد.”
اما اگر شما طرفدار بازی تکنفره و آفلاین هستید، نگران نباشید،شما همچنان می توانید از بخش تک نفره نهایت لذت را ببرید.
روتر تاکید کرد که این بخش همچنان یک بخش کلیدی برای الکترونیک آرتز است.

وی توضیح داد: ”من فکر می کنم دلیل اهمیت این بخش جذابیت های فراوان آن است و دلیل دیگر آن نیز،در دسترس نبودن امکانات آنلاین برای بازی کردن با دوستان و همینطور وجود افرادی است که در بازی های آنلاین تقلب می کنند یا ناگهان بازی را قطع می کنند.البته ما روی این مشکلات نیز کار می کنیم.”
روتر توضیح داد که همه ی این امکانات فیفا ۱۴ را به بازی بزرگی تبدیل می کند،که ویژگی های فوق العاده ای خواهد داشت.

“ما در حال حاضر نیز شاهد فیفایی هستیم که بسیار گسترده و متنوع است.بخش تک نفره،کنترل یک بازیکن،چند نفره رقابتی،سیستم رتبه بندی،مربی گری و… همراه با گستره ی عظیمی از بازیکن ها،تیم ها و لیگ های مختلف.این بازی واقعا بزرگ است.
بزرگ ترین ویژگی ها و امکانات بازی ما در ۳ سال اخیر از «عمق» آن سرچشمه می گیرد.من معتقدم عمیق کار کردن چیزی است که نمره های بالای ۹۰ و رضایت طرفداران را به دنبال خواهد داشت،اما نباید خیلی هم همه جانبه کار کرد.طرفداران ما در مورد بخش های مختلف نظرات متفاوتی دارند پس ما باید رو بخش ها و حالت های کنونی بازی نیز بیشتر کار کنیم.”

Gameplay Changes تغییرات در گیم پلی

۱٫Defensive AI:هوش دفاعی پیچیده در فیفا ۱۴ خواسته ی طرفداران بازی FIFA 14 هست این سیستم به شکلی است کار تیم ورک به قدری قوی هست که بازیکنان را یک به یک به پرس کردن یکدیگر دعوت میکنند و اگر بازیکنی یار مقابل خود را پرس نکند بازیکن مقابل به فضای آزادانه ای دست میابد جابه جایی سریع بازیکنان بسیار زیبا میباشد و بازیکن میتواند مسیر خود را به راحتی تغییر دهد .وزن بازیکن در بازی بسیار مهم است و اگر دو نفر برای تصاحب توپ باهم VS کنند جابجایی بازیکن کم وزن تر و سریعتر برای تصاحب توپ بیشتر است ..تغییر مسیر توپ در منطقه ی دفاعی برای پاک سازی باید به دقت انجام گیرد وگرنه برای تیم مشکل ساز می شود..

۲٫ More realistic stamina(استقامت ) : قدرت استامانیا همیشه در فیفا برتری را ثابت میکند اینبار فقط سرعت و تنه در بازی مهم نیست بلکه خستگی بازیکنان و نحوه ی قرار گرفتن آنها در منطقه ی خود باعث میشود برای تصاحب توپ به مشکلات بیشتری برخورد کنند یعنی اگر دو بازیکن برای تصاحب توپ مقابله یکدیگر باشند بازیکنی برنده هست که (از قدرت بنی و سرعت و خستگی ناپذیری و موقیعت شناسی ) بیشتری بهره ببرد.

۳٫ More aerial freedom (آزادی بیشتر بازیکنان در بخش بدون توپ):این عمل باعث میشود که همانند فوتبال واقعی بازیکنان در بازی در حرکات بدون توپ نقش بیشتری دارند

۴٫ Ball weigh (وزن توپ ):فیزیک توپ هنوز مهمترین بخش در بازی است سرعت توپ و وزن توپ در بازی جوری طراحی شده که وقتی ضربه ای به توپ برخورد میکند شدت ضربه تاثیر بسزایی در رسیدن توپ ب هدف دارد هم در نوع پاس دادن هم در نوع شوت زدن.

۵٫Ball boys (بخش جدید):سرعت بازی و ریتم بازی را افزایش می دهد این کار بسیار شسته رفته و واقع بینانه انجام می شود

۶٫ Real-time weather(زمان واقعی آب و هوا):یک نکته اساسی در بازی باد ها میتوانند جابجایی ابر را تا بالای ورزشگاه همراهی کنند در دقیقه ۷۵ از بازی شما شاهد باران یا برف هستید . باران و برف تاثیرات بسیاری در گیم پلی بازی دارند اینبار خیلی جدی تر از گذشته.

Visual Changes تغییرات ظاهری

۱٫ Better facial expressions (تغییرات صورت به بهترین شکل):
قدرت PS4 و ایکس باکس ۷۲۰ باید برای کمک به بهتر شدن چهره بیاید زیرا فقط این کار با کمک این دو کنسول امکان پذیر است.

۲٫ Dirty Kits (کیت های کثیف):
لباسهایی که وجود دارند در یک بازی کثیف می شوند اگر هوا بارانی یا برفی باشند گل و کثیفی لباسها بیشتر نشان داده می شود و حتی عرق تن بازیکنان روی لباس می شیند.

۳٫ Bandages/visible injuries (کشمکش بازیکنان و صدمات):
بازیکنان در برخورردها میتوانند زخمی شوند و در درگیریها زخمی شوند و آسیب جدی ببیند و در این مورد حتما به بانداژ و گچ نیازدارند

۴٫ Stretchers (برانکارد):
بازیکنان ممکن است در زمین نیاز به معالجه و مداوا داشته باشند و یا زمین را توسط برانکارد ترک کنند، و در صورت نیاز امدادگران / physios می توانند بر روی زمین بازی یا خارج اززمین هنگامی که یک مرد زخمی شده است موارد لازم را اجرا کند

۵٫Crowd bias (تعصب و جمیعت تماشاچیان):
در طول جام، سر و صدای جمعیت زیاد خواهد بود و این جمعیت و هواداران متعصب به طور مساوی بین تیم ها توزیع نشده و هر تیمی طرفداران و متعصبان خاص خود را دارد ، اما در طول بازی های لیگ، جمعیت تاثیر مستقیمی در بازی خواهد داشت و تماشاچیان در تشویق کردن یا تنبیه کردن تیم خود تاثییرات بسیاری را میگزارند پیشرفت گرافیکی تماشاچیان بسیار قوی شده

۶٫ Pitch damage (تاثیرات چمن): چمن می تواند دائما و شدیدا روی بازی تاثییرات بسیاری بگزارد زمین به طور کلی در طول بازی بهم میخورد و بر اساس تکل های بازیکنان ممکن است خراب شود و در بازی های لیگ و در طول فصل چمن ورزشگاه شما مسلم آسیب خواهد دید.

۷٫ Celebrations (جشن ) :در طول بازی شادی های زیادی وجود دارد به علاوه ی شادی پس از گل مثلا بالوتلی گل میزند و پیرهن خود را در میارد و روی پیرهن خود نوشته (like Ballotelli’s ‘Why Always Me) البته این علاقه این بازیکن است و سبک علاقه در بازیکنان مختلف است.طرفداران پرچم های شعار خود را بالا میگیرند شما میتوانید طرفداران را تحریک به انجام کارهایی کنید که تحریک شوند آن وقت نتیجه کار شما یک کارت زرد است.

۸٫Real, licensed referees (مجوز دریافت داوران واقعی) :
داوران واقعی که در لیگ انگلستان صوت میزنند کاملا REAL در بازی حضور دارند

New Game Modes/Additions حالت های جدید بازی

۱٫ wo-player skill/training games (بازیکنان در تمرین):
بازیکنان طی تمریناتی که انجام می دهند خود را می سازنند این بخش ها برای دروازه بان و هافبک و سایر پست ها متفاوت است

۲٫stadium creator (ساختن استادیوم) :
همانند pes در این نسخه به خاسته ی هواداران ساختن استادیوم به صورت حرفه ای وجود خواهد داشت

۳٫more international team (حضور اکثر تیم ها ) :
حضور اکثر تیم هایی که فدراسیون فوتبال کاملی دارند در این بازی وجود دارد

۴٫the champions ship license (لیسانس جام قهرمانان ):
درصورتی که pes از لیسانس لیگ قهرمانان استفاده نکند قطعا فیفا در بازی فیفا ۱۴ استفاده خواهد کرد

معنای واقعیت / اولین نگاه و اطلاعات تکمیلی از FIFA 14

بالاخره جدیدترین قسمت از فرنچایز ورزشی فوق العاده پرطرفدار EA با نام FIFA 14 رونمایی شد. عنوانی که با پیشرفت و اضافه کردن ویژگی های تحسین برانگیز آمده تا این بار واقعیت را برایتان معنا دهد ! پس خودتان را آماده کنید زیرا انقلاب فوتبالی به معنای واقعی کلمه با FIFA 14 در راه است.

‘Pro Shot’, ‘Teammate Intelligence’ و ‘Variable Dribble Touches’ جزو ویژگی های جدیدی هستند که امسال EA در بازاریابی خود برای این عنوان مانور بسیاری بر روی آن داده است. شاید تاثیر گذاری این ویژگی ها ی جدید در مقایسه با گذشته کم تر قابل توجه به نظر برسد اما با این حال شرکت EA امیدوار است که با چنین بروز رسانی هایی بتوانند موفق ترین قسمت در تاریخ فرنچاینز ورزشی FIFA را تا به امروز نشان دهند.

کلید موفقیت FIFA در امسال احساس نشاط و هیجان از به ثمر رساندن گل های عالی است ، شما دیگر با بازکنانتان فقط یک شوت ساده برای به ثمر رساندن گل نخواهید زد ، بلکه خودتان را در هنگام شوت زدن به جای بازیکن فرض خواهید کرد که باید فرصت مناسب و یک شوت مطمئن برای تبدیل شدن به گل را خودتان بسازید.

در بازی های قبلی و در هنگام دویدن مدافعان فضای زیادی بین آن ها ایجاد می شد که چنین اتفاقی منجر به این می شد که مهاجمان با حرکت های کاملا تکراری به راحتی از بین فضاهای ایجاد شده عبور کرده و زدن گل ها نیز راحت شود. این چیزی است که تیم سازنده قصد تغییر و سر و سامان دادن به آن را در این نسخه دارد.

امسال FIFA 14 تمرکز بسیاری بر روی سرعت بازیکنان گذاشته است. سال گذشته بود که برای اولین بار شاهد استفده از قابلیت First Touch Control در قسمت ۱۳ بودیم و حال امسال در یک پیشرفت خوب توانایی دریبل فوتبالیست ها بسیار گسترش یافته است.

این بار دیگر به مدت طولانی در هنگام دویدن توپ به پاهای بازیکنان نمی چسبد ، در حقیقت این بار تاکید بیشتر بر روی مهارت های فردی بازیکنان با توپ است که باعث می شود نحوه ی حرکت کردن با توپ را بسنجید. به عنوان مثال بازیکنانی مثل لیونل مسی ، گرت بیل و کریستیانو رونالدو انواع و اقسام دریبل ها و کنترل با توپ را به راحتی و به زیبایی انجام می دهند. در حالی که بازیکنانی که کم تر حرکت با توپ و دارای مهارت پایین تری هستند این فرصت را به مدافعان حریف می دهند که از پشت آن ها را گرفته و در مواقع بسیار توپ را از دست می دهند.

همراه با چنین چیزی ، شاهد ویژگی جدیدی نیز با نام ’Sprint Dribble Turns’ ( یعنی توانایی دریبل با حداکثر سرعت دویدن ) نیز خواهیم بود که به بازیکن این اجازه را می دهد که با هر سرعتی که در حال حرکت است بتواند به سرعت در هر جهت مانور دهد. با ترکیب چنین ویزگی هایی این بار EA تاکید کرده است که نقش هافبک ها در بازی بیشتر خواهد شد.

شما در حال حاضر واقعا قبل آن که بتوانید بازیکنان حریف را به وسیله ی دریبل از سر راه بردارید باید در مورد چگونگی دریبلی که می زنید فکر هم کنید. در حال حاضر زمانی که شما بخواهید دریبلی بدون هیچ گونه فکری بزنید بازیکنانتان به طور خودکار به قسمت بیرونی توپ ضربه خواهند زد و چنین چیزی فرصت خوبی به مدافعان خواهد داد. بنابر این همان طور که اشاره شد باید در هنگام دریبل زدنی موفق کاملا در مورد چگونگی آن نیز فکر کنید.

جذاب ترین و به احتمال زیاد بخشی که باعث می شود در سیستم های این بازی انقلابی به وجود آید قابلیت Protect The Ball یا همان حفظ توپ است که همان طور که از نامش مشخص است به بازیکنان مدافع این اجازه را می دهد که با توانایی و قابلیت هایی که دارند بتوانند بدون در نظر گرفتن سرعت و دریبل بازیکن حریف توپ را از چنگ وی در بیاورند. البته همین ویژگی به طور بر عکس در بازی پیاده شده و بازیکنان مهاجم نیز می توانند با توجه به میزان آمادگی خود توپ را بیشتر حفظ کنند.

نبرد هافبک ها :

با FIFA 13 بود که EA هوش مصنوعی جدیدی را در بخش حمله معرفی کرد که یک گام مهم در هوش مصنوعی بازیکنان برداشته شد و در زمین بازیکنان خودی با جایگیری های خوب خود کمک شایانی به شما می کردند. حال این بار با قسمت ۱۴ شرکت EA آمده تا راه دفاع تیمی را بهبود بخشد. گفتیم که سیستم حمله بازیکنان خودی را مجبور می کرد که برای خود فضا ایجاد کنند ، حال این بار هوش مصنوعی تیمی مدافعان فرصتی خواهند داشت تا جلوی چنین فضاهایی را بگیرند و بر ضد مهاجمان شوند.

اگر FIFA 13 را تجربه کرده باشید حتما متوجه شده بودید که چگونه مدافعان حریف یک هکتار به بازیکنان حمله ی شما فضا می دادند ! و چنین موقعیت های باد آورده ای به راحتی باعث می شد که بازیکنان شما بدون آن که کنترلی هم بر رویشان داشته باشید به راحتی از این فضاها استفاده کرده و شما هم به راحتی به آن ها پاس دهید.

اما این بار سازندگان وعده داده اند که هوش مصنوعی بر خلاف گذشته این قدر ساده لوحانه نخواهد بود و با معرفی ویژگی Teammate Intelligence به طرز چشم گیری تغییر را در بازی احساس خواهید کرد.

در FIFA 13 راهی که مدافعان می پیمودند واقعا خیلی کلیشه ای و از پیش تعیین شده بود و همیشه نیز شکاف بزرگی بین مدافعان ، هافبک ها و مهاجمان وجود داشت . اما این بار در این نسخه نقش مدافعان در بازی سازی بسیار کلیدی تر شده است و با فضاهایی که برای خود ایجاد می کنند همواره فضایی را برای دریافت پاس خواهند داشت که این بدان معنا است که نبرد هافبک ها بسیار بیشتر از قبل شده است.

البته با نگاهی به این قابلیت ها شاید بتوان گفت که با چنین هوش مصنوعی پس چگونه می توان موقعیت گل ایجاد کرد این همان نکته ای می باشد که سازندگان هم به آن اشراف دارند و اعلام کرده اند که سیستم قسمت ۱۴ سخت تر نشده است بلکه سرگرم کننده تر می باشد . یعنی این که برای رسیبدن به گل باید راه های متنوعی را تجربه کنید نکته ای که EA SPORTS در مورد آن می گوید که خارج از عرف بازی های جدید می باشد.

Pure Shot قسمت دیگری از ویژگی های جدید FIFA 14 را نمایان می کند که باعث می شود شوت نقش مهمی را در این نسخه داشته باشد. این و در حال حاضر بازیکنان باید اطلاعات کافی برای تنظیم حرک گام هایشان و زاویه ی شوت زدن داشته باشند تا توپ در بهترین موقعیت ممکن به تور دروازه بچسبد. با این که چندان اطلاعات قابل توجهی از این بخش اعلام نشده ولی EA امیدوار است که با چنین ویژگی های FIFA 14 را به یک تجربه ی رضایت بخش و با ارزش تر تبدیل کند.

شوت زدن هنوز هم با فشار دادن دکمه های B/Circle کار می کند اما این بار زمان بندی درست باعث ایجاد گل های مختلفی خواهد شد. شوت ها از راه دور و با متعادل ، شوت های با عجله که اc طریق ریباند توپ به وجود می آید و بیشتر T جزو از این ویژگی ها هستند که باعث تغییراتی در نحوه گل زدن می شوند. با چنین ویژگی شما همیشه از به ثمر رساندن گل های عالی احساس نشاط خواهید داشت.

EA SPORTS در مورد ویژگی ball physics ( فیزیک توپ ) می گوید :

ما یک بار بر روی فیزیک توپ تحقیق کردیم و متوجه شدیم که شبیه سازی با چنین ویژگی در قسمت های گذشته انجام داده بودیم اشتباه بوده است. به همین علت در FIFA 14 سیستم نونما شده ای از ویژگی Real Ball Physics ( فیزیک واقعی توپ ) را خواهید دید.

این ویژگی نونما شده باعث می شود که ضربه زدن به توپ ، چرخش با توپ و حرکت با توپ سخت تر از قبل شود. این عوامل باعث شده تفاوت چشم گیری در بازی به وجود آید و بسیار واقعی تر شود وبه عنوان مثال زمانی که توپ در هوا در حال حرکت می باشد بستگی به ضربه ای که به آن زده اید و یا سرعت باد نمی توان محل فرود آن را پیش بینی کرد. همچنین با استفاده از این سیستم هر بازیکن باید با استفاده از فیزیک بدنش توپ را حمل کند و از خط دفاع بگذرد.

انقلابی در راه است :

مسلما بخشی که طرفداران FIFA هر سال پیشرفت های خوبی را از آن می خواهند قسمت Career Mode است که در این سال بهبود فراوانی داشته و یک گام بزرگ و رو به جلو را برای این فرنچایز شبیه ساز ورزشی خواهد داشت.
رابط کاربری ویژگی است که پیدا کردن بازیکنان را راحت تر از قبل خواهد کرد و به شما این اجازه را می دهد که در هنگام نقل و انتقالات با یک جستجوی ساده بازیکنانی را بیابید که به سبک بازی تیم شما بخورند. البته فعلا از قابلیت رابط کاربری صحبت زیادی نشده و سازندگان اعلام کرده اند که در ماه های بعد اطلاعات بیشتری را رونمایی خواهند کرد اما این یکی از بزرگ ترین ویژگی هایی است که تیم سازنده تاکنون آن را انجام داده است.

EA SPORTS در این مورد می گوید :
این بخش واقعا راه بازی کردن شما را تغییر خواهد داد. می توانید در یک پایگاه بر اساس رتبه های بازیکنان به جستجوی آن ها بپردازید و بعد با خود بگویید که من این بازیکن را می خواهم. مثلا شما دنبال یک بازیکن سرعتی در جناحین هستید ، یک مدافع مرکزی می خواهید که توپ را به خوبی عبور دهد و یا یک مهاجم می خواهید که در هوا و زدن ضربه ی سر خوب بلند شود. با معرفی رابط کابری شما می توانید در یک فصل بر روی چنین بازیکنانی نظارت داشته باشید تا بعدا و در فصل نقل و انتقالات اقدام به خرید آن ها کنید.

رابط کاربری این اجازه را می دهد که بازیکنانی را پیدا کنید که دارای امتیاز پایین ولی با پتانسیلی خوب برای رشد و پیشرفت می باشند. نبود رابط کاربری در قسمت گذشته باعث می شد که این بازیکنان را در قسمت های قبلی اغلب نبینید. ولی با معرفی چنین ویژگی شما می توانید بازیکنان جوان را پیدا کرده ، آن ها را ارزان بخرید و در طول فصل های بازی این بازیکنان را رشد دهید تا ستاره شوند و بعد اگر خواستید به قیمت بسیار زیادی آن ها را بفروشید.
این واقعا همان چیزی می باشد که راه بازی کردن شما را تغییر خواهد داد و اگر زمانی پنجره نقل و انتقالات بسته شود باید فقط اقدام به مسابقات Career mode کنید تا برای باز شدن پنجره ی نقل و انتقالات بعدی آماده شوید.

فراتر از این حرف ها باید گفت که FIFA 14 را می توان تاثیر گذار ترین عنوان در تاریخ این سری نامید. البته این عنوان فعلا برای پلتفرم های نسل فعلی تایید شده و رویایی نسل بعدی هنوز محقق نشده است. چنین اتفاقی باعث شده تا نگرانی هایی

در مورد وضعیت فعلی موتور FIFA 14 به وجود آید که Channon تهیه کننده ی بازی در این مورد می گوید :

ما واقعا از ابزاری که برای ساخت بازیمان داریم خوشحال هستیم . ما همیشه در حال تکمیل تکنولوزی که داریم می باشیم و راه هایی برای بهبود آن یز در سر می پروارنیم و در حال حاضر باید بگوییم که هیچ گونه نگرانی در مورد شرایطی که با این موتور داریم نداریم. فعلا نیز هیچ گونه اظهار نظری برای عرضه ی بازی در نسل بعدی را نیز نمی خواهیم اعلام کنیم.
در آخر اگر بخواهیم نگاهی گذارا به ویژگی های اولیه FIFA 14 داشته باشیم باید گفت با عنوانی روبرو هستیم که به جرات می توان آن را بهترین بازی در تاریخ عناوین ورزشی نامید. اضافه شدن حتی گمنام ترین بازیکنان آن هم از لیگ های دسته ی ۳ بعضی از کشور ها ، تغییراتی بزرگ در تماشاچیان و استادیوم ها همگی دست به دست هم خواهند داد تا تجربه ی FIFA 14 به اوج خود برسد.عنوان FIFA 14 تا به این لحظه برای پلتفرمهای PC/PS3/Xbox360 مشخص شده اس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد