سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

داستان Ctrl+Alt+Del از کجا شکل گرفت؟


 ایده ای که بیل گیتس از آن ابراز تاسف می کند و کاربران ابراز نفرت!

و اما  Ctrl+Alt+Del یکی از پرکاربردترین "کلید میان برد" روی کیبورد ویندوز است که همیشه هم نمی توان گفت ایده بدی بوده است!

بیل گیتس در مصاحبه این هفته خود درباره کلید ترکیبی "کنترل+آلت+دیلیت" لب به انتقاد گشود و در برابر این سوال که ایده این کلید ترکیبی از کجا آمد، آی بی ام را بدلیل جایگزین نکردن کیبورد مناسب با یک کلید مورد انتقاد قرار داد.

برای کاربران سازمانهای بزرگ و انترپرایز، کلید  "کنترل+آلت+دیلیت" ویژگی امنیتی به شمار می رفت و مایکروسافت‌ این استدلال را می آورد که ...  نرم افزارهای مظنون می توانند با قرار گرفتن در باکس نام کاربری و پسورد، جلوی حملات و نرم افزارهای مخرب را بگیرد.

به گفته بیل گیتس، در اصل قرار بود یک دگمه برای ان تعبیه گردد اما دیوید برادلی طراح پی سی در آی بی ام این ایده را نپذیرفت و کلید ترکیبی را برای فریب زدن کاربر مخرب، تعریف کرد.

نکته دیگری که دیوید در نظر داشت زدن یک کلید ویژه برای توسعه دهندگان (developer) تا اگر کامپیوترشان مشکلی داشت با کنترل+آلت+دیلیت بتوانند سیستم را ریست کنند.

سپس مایکروسافت‌ این کلید ترکیبی را برای باز کردن تسک منیجر task manager در ویندوز 3.1 راه اندازی کرد.

اگر چه بعدها آی بی ام روی انی موضوع پافشاری نکرد، اما سایر سازندگان به این کلید ترکیبی ادامه دادند.

حالا بعد از سالها مایکروسافت‌ در ویندوز 8 به صورت عادی ویژگی "secure logon" را غیر فعال کرده است اما راهبر سیستم می تواند ان را فعال سازد و حالا در تبلت جدید سرفیس پرو 2 این فرایند امنیتی ساده تر از قبل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد