سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

خواص کرفس


براى تقویت معده و دفع سموم کلیه ها، ریه و کبد، کرفس بخورید
کرفس سبزى خوردنى است که مردم تهران در سالهاى اخیر در پاییز و زمستان آن را در دسترس خود دارند و از آن سالاد و یا خورش کرفس ‍ درست مى کنند.
بطورى که ((شلیمر)) مى نویسد: در صد سال پیش در بعضى از باغهاى تهران کرفس را مى کاشته اند.
((شلیمر)) به نقل قول از دکتر بوهز مى گوید: او در آن وقت کرفس را دیده است که به فراوانى و خودرو در چشمه على نزدیک البرز بین جاده تهران و فیروز کوه و همچنین در فولادمحل دامغان مى روییده است .
حکیم موفق هروى که هزار سال پیش کتابى درباره خواص غذایى و درمانى نوشته است در کتاب خود راجع به خواص کرفس مى نویسد:  
((کرفس گرم و خشک است وسدد بگشاید و بادها براند و ادرار و بول و حیض آورده و باه انگیزد، گند دهان ببرد و سنگ در کلیه و مثانه خرد بکند.))

اطلاعات جدید درباره کرفس
طبق آخرین اطلاعات و معلوماتى که درباره کرفس داریم سبزى مفیدى است که در تقویت معده موثر است . سموم کلیه ها ریه ها و کبد را دفع مى کند. براى اعصاب مقوى است و غده ها مخصوصا غده مافوق کلیوى را تقویت مى کند. چون داراى املاح گوگرد، آهک ، پتاس است کمبود املاح معدنى بدن را برطرف مى سازد.
کرفس داراى مواد معطر و ویتامینهاى ((آ)) ((ب )) ((ث )) مى باشد که اگر با اغذیه مختلف خورده شود هضم آن غذاها آسان تر صورت مى گیرد.
کرفس بهترین غذا براى کسانى است که رماتیسم دارند. مصرف کرفس براى اشخاصى که نقرس و قولنج کلیوى و یرقان دارند تجویز مى شود.
در این مورد باید کرفس را بطور خام در سالاد خورد و یا آب آن را گرفت . در رژیمهاى مخصوص کرفس ، آب آن را گرفته و نصف یک لیوان را در هر روز از دو تا یک هفته به بیمار مى دهند. آب کرفس خام براى التیام زخمهاى دهان و گلو نیز مفید است .
بویون کرفس غذایى ممتاز براى کسانى است که رماتیسم دارند و یا مبتلا به گلو درد و گرفتگى صدا شده اند.
در آمریکا آب کرفس خام و یا سالاد آن شهرت زیادى دارد و یکى از کسانى که آن را در آمریکا رواج کامل داده است دکتر ((گیلورد هاوزر)) غذا شناس ‍ نامى جهان است که در کتابهاى خود مصرف سالاد و بویون و آب کرفس ‍ خام را تجویز و تاکید کرده است .
در بعضى از آسایشگاههاى رژیم که اشخاص چاق مى خواهند لاغر شوند تا مدتى بیشتر به آنها سالاد کرفس و یا آب کرفس و یا بویون کرفس ‍ مى دهند.
برگ سبز کرفس را خشک مى کنند و آن را به عنوان ادویه غذا به نام کرفس ‍ به کار مى برند. نمک کرفس در فروشگاه هاى مواد غذایى وجود دارد.
مصرف کرفس براى چه اشخاص خوب است
کسانى که سالم هستند و از تندرستى معمولى برخوردارند مى توانند کرفس ‍ را خام به صورت سالاد مصرف نمایند ولى باید سعى کنند آن را به خوبى بجوند. همچنین توصیه شده اشخاصى که چاق هستند، دیابت دارند، ورم مفاصل گرفته اند، کلیه هایشان بیمار است و یا رماتیسم دارند باید کرفس ‍ زیاد مصرف کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد