سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

کابل HDMI

HDMIچیست ؟

کابلی که با آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و برای سهولت کار ، هر ۲ داده ی صوت و تصویر را با هم و فقط با یک درگاه انتقال می دهد ! کابل HDMI …

چیزی که به نوعی یه غزل خداحافظی برای کابل های نوستالژیک ۳ رنگ به حساب میاد که سال های سال همدم اکثر ما بود. شما همواره می توانید پول گزافی را برای خرید کابل های دیجیتالی مانند HDMI هزینه کنید، فقط به این خاطر که بعضی سازندگان ادعا می کنند که محصولشان خیلی بهتر از نمونه های ارزان قیمت است . این ادعا در مورد کابل های آنالوگ از قبیل VGA (RGB) و کابل های صوتی که نسبت سیگنال به نویز در آنها مستقیماً به کیفیتشان مربوط میشود کاملاً صحیح است.

بهترین کابلها آن است که با کمترین قطعی تماس و کمترین نویز ، بهترین سینگنال را به شما بدهد. اما کابل های دیجیتالی مانند HDMI نیز همینگونه اند ؟ کوتاهترین جواب این است که ، شما به کابل های گران قیمت نیازی ندارید . برای جواب کامل تر در باره ی کیفیت سیگنال و عوامل آن ، به ادامه مطلب توجه کنید.

استفاده از HDMI و DVI ، بیشترین دقت در تفکیک داده ها

دقت ارسال :
اطلاعات باینری ( ۰ ها و ۱ ها ) در منبع اصلی بلورِی و دیسک های HD ، دقیقاً همان ۰ و ۱ ای که در تلویزیون شما برای ایجاد تصویر بهره می برد ، نیست . قبل از ارسال اطلاعات از طریق درگاه HDMI ما ، ۰ ها و ۱ ها به گونه ای بهینه می شوند که کمترین ارسال داده ها را داشته باشند . به عبارت دیگر در کوتاهترین زمان ، بهترین بازده را از خودشان نشان دهند .بنابراین بجای ۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱ ، انتقال داده های شبیه ۱۱۱۱۰۰۰۰۰ می شود . حتی تا حدی که تصور میشود داده های اولیه تغییر کرده است ولی در پایانه ی دریافت ( پخش تصویر و صدا از تلویزیون ) بازسازی و کنار هم قرار گیری این کدها ، امر مشکلی نیست .


سیگنال های تفکیک شده :
هر کابل HDMI از چندین سیم مسی ریز تشکیل شده .از هر رشته سیم ، ۲ نوع داده مختلف رد و بدل میشود.

یکی از آنها خارج از حوزه سیگنال اولیه هست. تلویزیون همه اطلاعات را دریافت کرده ، و داده های خارج از حوزه را به حالت اولیه بر می گرداند ، سپس آن ها را با سیگنال اولیه مقایسه می کند . در این حالت همه نویز هایی که در مسیر انتقال وارد سیگنال شده اند ، خارج از مسیر اصلی قرار می گیرند ، و به بهترین نحو کنار گذاشته و حذف می شوند .

دقیقاً به مانند کابل های LAN در شبکه عمل می کنند ، هیچ تأثیری از نویز های خارجی نمی گیرند. پس همیشه بالاترین کیفیت را به ما ارائه میکنند . در دنیای دیجیتال، هر چیزی یا کاملاً صحیح است یا کاملاً غلط ، هیچ چیزی جز این نیست . با کابل های HDMI ، یا شما همه اطلاعات را به خوبی دریافت میکنید، یا هیچ اطلاعاتی را نمیتوانید دریافت کنید .

چه وقت مشکل پیش می آید
اما حالت هایی هست که شما کابل HDMI بلندی دارید و ممکن هست که در کیفیت سیگنال دریافتی، مشکلی داشته باشید. اگر کابل خراب باشد ( به این معنی که یکی از سیم های داخلی آن قطع شده باشد) شما نقاط سفید رنگی را مشاهده میکنید . این اتفاق خیلی نادری است و به آن برفکی شدن تصویر می گوییم .

برفک ناشی از نویز نیست، بلکه اشکالاتی است که نشان میدهد چیزی قطع شده و شما نیاز به کابل جدیدی دارید!

ابداً هیچ فرقی در کیفیت تصویر نیست

بخاطر داشته باشید که هیچ وقت یک کابل HDMI بهتر از کابل HDMI دیگر نیست و تفاوتی در کیفیت تصویر این ۲ کابل وجود نخواهد داشت .

همه ادعاها در مورد تفاوت کیفیت تصویر کابل ها، مربوط به دوره آنالوگ است ، که آن روز ها به ندرت قابل اعتبار بوده و امروزه هیچ اعتباری ندارد و نخواهد داشت!

این هم در مورد صدا و هم در مورد تصویر صادق است، درواقع صدا کمتر تحت تأثیر این اتصالات نادرست قرار می گیرد .

به خودی خود اگر واقعاً موشکافانه بدنبال تأثیر استفاده از کابل HDMI هستید ، این نکته لازم به ذکر است که شما زمانی می تواند فرق کابل HDMI و کابل های ۳ رنگ را متوجه شوید که اولاً یک بخش کننده ی HD داشته باشید. حالا چه Blu-Ray Drive و چه Blu-Ray Player که دارد کم کم مانند DVD Player محبوبیت عمومی پیدا می کند. هر چند که پیش تر از این، این دسک ها به واسطه ی XBOX و PS3 وارد خانه های اکثرمان شده بود و عملاً شاهد پدیده ی جدیدی نیستیم. بعد از آن شما احتیاج به یک دیسک Blu-Ray یا HD دارید. حالا می توانید دستگاه خود را یک بار با سیم های ۳گانه و یکبار با کابل HDMI به پخش کننده ی خود ( ترجیحاً تلویزیون ) وصل کنید و تفاوت آشکار انتقال تصاویر توسط کابل های مذکور با کابل های انالوگ قدیمی را مشاهده کنید .


انواع کابل HDMI

2 نوع کابل HDMI وجود دارد :

پر سرعت ( که به آن نوع ۲ گفته میشود ) ۱۰۸۰P ، و سرعت استاندارد ( نوع اول ) ۱۰۸۰i .
فرکانس سیم ها هر چه که باشد ،۱۰۰hz , 120hz , 200hz , 240hz تفاوتی در عملکرد آنها ندارد. هر اطلاعاتی جز این فقط حیله ی تبلیغاتی فروشنده ها و شرکت ها است .

لازم به ذکر است که شما برای دیدن تصاویر ۳D نیز هیچ نیازی به کابل HDMI خاص دیگری نداشته و به راحتی میتوانید با هر کابلHDMI ای که در اختیار دارید ، از دیدن تصاویر فوق العاده با کیفیت ، لذت ببرید.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:00 http://QAMEESHGH.BLOGSKY.COM

سلام لینک شدی.با غمکده عشق لینک کن

شما هم با نام غمکده عشق لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد