سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

آشنایی با شرکت آمازون

آمازون برای اولین سال در سال 1994 توسط جف بزوس تأسیس شد و در 1995 به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد


بزوس می‌گوید طرح تجاری آمازون برای اولین بار زمانی به ذهنش رسید که با همسر خود از نیویورک به سمت سیاتل در حال رانندگی بود.

ایده اولیه راه‌اندازی آمازون ساخت یک فروشگاه اینترنتی بود که کاربران و یا شرکت‌ها بتوانند کتب و محصولات فرهنگی خود را از طریق آن به فروش برسانند.

بعد از مدتی آمازون محصولات دیگری نظیر VHS، دی‌وی‌دی، سی‌دی، بازی‌های کامپیوتری، نرم‌افزار، وسایل الکترونیک، وسایل منزل، مواد غذایی و اسباب‌بازی را نیز به فروشگاه خود اضافه کرد.

نام آمازون از روی رودخانه آمازون در آمریکای جنوبی گرفته شده‌است و از سال 2000 لگوی رسمی آن یک پیکان بوده که از حرف A تا Z کشیده شده و به شکل یک لبخند و به نماد رضایت مشتریان از خرید خود است.

طرح تجاری آمازون در زمان شروع کمی غیرعادی اما زیرکانه بود. در این طرح برای چهار تا پنج سال اول کار هیچ سود چشمگیری پیش‌بینی نشد. به این ترتیب آمازون با رشد بسیار آهسته‌ای در اواخر دهه 90 روبرو شد. این در حالی بود که شرکت‌های دیگر با سرعت زیادی به سودهای کلان می‌رسیدند.

سرانجام زمانی که حباب دات - کام از بین رفت و خیلی از شرکت‌های IT از صدر بازار کنار رفتند، آمازون برای اولین بار در سه‌ماهه چهارم سال 2001 حدود 5 میلیون دلار سود کرد.

در سال 2007 آمازون شروع به کار فروشگاه mp3 خود را اعلام کرد و آن را در همان سال در آمریکا تحت یک نسخه بتا راه‌اندازی کرد. این اولین فروشگاهی بود که محصولات صوتی شرکت‌ها را با فرمت mp3 و بدون اعمال DRM برروی آن‌ها به فروش می‌رساند.

از دیگر خدمات آمازون می‌توان به فروش محصولات غذایی محدود به بخش‌های از ایالات متحده نام برد. این سرویس از تابستان 2007 تا اوایل سال 2008 فعال بود.

همچنین آمازون در سال 2008 با شرکت فیلم‌سازی فاکس قرن بیستم برای ساخت فیلم سینمایی Stolen child همکاری کرد.

از دیگر محصولات و خدمات آمازون می‌توان به وب‌سایت Alexa، بانک اطلاعات فیلم IMDb و وب‌سایت تخصصی دورین Dpreview.com اشاره کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 http://www.alone-man.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
وب بسیار قشنگ و پرمحتوایی داری
بهت تبریک میگم بابت سلیقه ای که داری
من وب تو رو لینک کردم.اگه خواستی منو لینک کنی با اسم دلتنگی ها لینک کن
موفق باشی

ممنون از نظرتون
شما لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد