سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

آیا پاسخ این پنج سوال ساده را میدانید؟


موادغذایی‌ای که هر روز مصرف می‌کنید، زادگاهی دارند و مردم منطقه‌ای خاص آن را به دیگران معرفی کرده‌اند و این روزها به یک ماده غذایی با مصرف جهانی تبدیل شده است؛ مثلا تقریبا همه می‌دانند گوجه‌فرنگی از مکزیک به سایر کشورها معرفی شد و زادگاه انار، ایران است...  اما هیچ می‌دانید هویج کجایی است و لیموترش را کدام کشور به سایر کشورها معرفی کرد؟ برای محک‌زدن اطلاعاتتان توصیه می‌کنیم به پرسش‌هایی که برایتان طراحی کرده‌ایم با دقت پاسخ دهید.  
اولین فنجان قهوه در کدام کشور نوشیده شد؟
الف. برزیل
ب. یمن
ج. ایتالیا

2. زادگاه لیموترش و آبلیمو کدام کشور است؟
الف. تایلند
ب. مکزیک
ج. اندونزی

3. اولین هویج در کجا کشت شد؟
الف. ژاپن
ب. افغانستان
ج. هند

4. کدام کشور ما را به خوردن شکلات معتاد کرد؟
الف. بلژیک
ب. سوئیس
ج. هندوراس

5. شکر اولین‌بار در کجا تولید شد؟
الف. کوبا
ب. هاییتی
ج. هند

1. پاسخ «ب» درست است. اتیوپی کنونی زادگاه اصلی قهوه است. هزار سال پیش از میلاد مسیح، مردم دانه قهوه و جوانه آن را می‌خوردند تا از فواید بی‌شمارش بهره ببرند اما اولین مردمی که قهوه را به شکل امروزی دم و از آن نوشیدنی تهیه کردند، یمنی‌ها بودند. در یمن، طبق آیینی، صوفی‌ها قهوه می‌نوشیدند تا از فواید فعال‌کنندگی روان آن بهره‌مند شوند و بتوانند به مدیتیشن بپردازند. در قرن 18 پیش از آنکه قهوه به اروپا برسد مصرف آن در کشورهای عربی رایج بود.

2. پاسخ «ج» درست است. منشاء لیمو اندونزی و مالزی است اما برای اولین‌بار در آسیای جنوب شرقی و هند کشت شد. تجار عربی آن را به اروپا بردند و به این ترتیب تمام دنیا با مزه این میوه آشنا شدند.

3. پاسخ «ب» درست است. هویج از سبزی‌هایی است که 5 میلیارد سال عمر دارد. (هما) اجداد هویج امروزی افغان بودند و رنگی بسیار تندتر داشتند اما به مرور زمان انواع آن در اندازه و رنگ‌های کم‌رنگ‌تر در تمام کشورهای جهان کشت داده شد. زادگاه اصلی هویجی که ما امروز می‌خوریم، لهستان است و به قرن 18 میلادی بازمی‌گردد. البته فقط هویج‌های هلندی هنوز رنگ اولیه اجدادشان را دارند.

4. پاسخ «ج» درست است. مایاها در هندوراس اولین کسانی بودند که کاکائو را به شکل شکلات گرم برای نوشیدن درآوردند. آنها دانه‌های کاکائو را با آب و آرد ذرت مخلوط و نوشیدنی تلخی درست می‌کردند. این نوشیدنی چندان مورد علاقه اروپایی‌ها نبود. وقتی اسپانیایی‌ها آن را به آمریکای مرکزی بردند، به آن شکر افزودند و اولین شکلات تخته‌ای را درست کردند.

5. پاسخ «ج» درست است. گیاه نیشکر برای اولین‌بار در گینه‌‌نو کشف شد.(هما) مردم این منطقه، اجداد وحشی این گیاه را به دلیل مزه شیرینی که داشت، می‌جویدند اما شکر حدود 3 هزار سال پیش برای اولین‌بار در هند تولید و در قرن 6 وارد ایران شد و 1200 سال بعد از آن وقتی اعراب آن را به اسپانیا آوردند، به اروپا رسید. تا پیش از انقلاب صنعتی، شکر ماده غذایی اشرافی‌ای بود اما با صنعتی شدن تولید آن و کاهش قیمت، مصرفش افزایش یافت. در قرن 19 شکر به عنوان یک ماده مصرفی رایج بین مردم غرب و به مرور عامل چاقی مردم شناخته شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد