سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

روغن مایع بهتر است یا جامد؟


آیا می دانید از چه روغن هایی برای پخت و طبخ غذا باید استفاده کرد؟آیا این روغن های اگر به صورت جامد باشند کمتر ضرر دارند یا به صورت مایع؟  
 
رییس بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی با اشاره به ارتباط میان افزایش کلسترول خون با بیماری‌های قلبی - عروقی و تاثیر مصرف روغن‌های خوراکی در میزان بروز این بیماری‌ها،درعین حال روغن‌های مصرفی در کشور را فاقد استانداردهای جهانی عنوان کرد و با تاکید بر مصرف روغن‌های مایع به جای انواع جامد آن،گفت:روغن زیتون و روغن گل آفتابگردان از بهترین روغن‌های گیاهی هستند.
دکتر فریدون نوحی،رییس انجمن قلب و عروق ایران با اشاره به تاثیر مصرف روغن‌های خوراکی در بروز بیماری‌های قلبی - عروقی،گفت:ارتباط میان افزایش کلسترول بد خون با بیماری‌های عروق کرونر و سکته‌های قلبی امری کاملا شناخته شده است.این امر در کشور ما به دلیل شرایط روغن‌های خوراکی نسبتا بیشتر است.
وی،با بیان اینکه مقدار بسیاری از روغن‌های خوراکی مورد مصرف ایران از خارج کشور وارد می‌شوند، ادامه داد:این روغن‌های وارداتی برای مصرف در کشور باید به فرآورده قابل مصرف تبدیل شوند.(هما)به این ترتیب روغن‌هایی که وارد کشور می‌شوند باید ابتدا در کارخانه‌ها به صورت مایع یا جامد فرآوری شده و سپس به مصرف برسد.
دکتر نوحی،درصد زیاد اسید چرب ترانس در روغن‌های خوراکی را از جمله عوامل بیماری‌های عروق کرونر،سکته قلبی،مشکلات مغزی،فشار خون و ... عنوان کرد و با تاکید بر این که روغن‌های خوراکی باید به سمت استانداردهای جهانی حرکت کنند،ادامه داد:روغن جامد بسیار مضرتر از روغن‌های مایع است و بنابراین بهتر است به منظور کاهش بیماری‌های قلبی - عروقی از روغن‌های خوراکی مایع استفاده شود.
وی،روغن زیتون و روغن گل آفتابگردان را از بهترین روغن‌های گیاهی عنوان کرد و با تاکید بر جایگزین کردن روغن‌های خوراکی مایع به جای انواع جامد،گفت:این در حالی است که هر روغن مایعی نیز دلیلی بر مرغوب بودن نیست؛به عنوان نمونه روغن نارگیل با آن که روغن مایع است،اما از مضرترین روغن‌ها محسوب می‌شود.
رییس انجمن قلب و عروق ایران با بیان این که روغن‌های خوراکی نباید به صورت خیلی داغ مورد استفاده قرار گیرند،گفت: هرچه روغن داغ تر شود مضرات استفاده از آن بیشتر می‌شود.همچنین لازم است که از مصرف مجدد روغن‌های سرخ شده پرهیز شود.
رییس بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی با بیان اینکه روغن‌ های مخصوص سرخ کردن از دیگر روغن‌ها تفکیک شده و موادشان متفاوت است،گفت:‌خوشبختانه در حال حاضر روغن‌های مخصوص سرخ کردن در کشور تولید می‌شود.
دکتر نوحی در پایان گفت:در مجموع مصرف زیاد چربی‌ها میزان کلسترول خون را افزایش می‌دهد.(هما) افزایش کلسترول مضر بدن،سخت شدن عروق و به دنبال آن ایجاد پلاک در عروق را سبب می‌شود و این عوامل زمینه ساز بیماری‌های عروق کرونر و سکته قلبی است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد