سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی
سایت سرگرمی و تفریحی هما

سایت سرگرمی و تفریحی هما

برترین مطالب اینترنتی

10 چیزی که درباره محبوب ترین بازی دنیا نمیدانید!


اگر از کسانی که بیش از ۲۵ سال سن دارند بپرسید که اولین بازی موبایل که بازی کرده‌اند چه بازی بوده و چه بازی برای آن‌ها خاطره‌انگیز بوده است به احتمال زیاد از بازی Snake یا مار به عنوان اولین و دوست‌داشتنی‌ترین بازی موبایل یاد می‌کنند. حتی ممکن است که برخی از آن‌ها اعتراف کنند که برای بازی کردن با این مار خزنده به سراغ خرید یک گوشی نوکیا به صفحه نمایش ۲ اینچی رفته‌اند. ماربازی هنوز طرفداران زیادی دارد. بنابراین، در تجلیل از محبوبیت دیرپا و جشن ۱۵ سالگی حضور این بازی در گوشی‌های نوکیا، ۱۰ حقیقت در مورد این بازی که جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بازی دنیا به شمار می‌رود و شاید تاکنون نشنیده‌اید را برای شما عنوان می‌کنیم:  

۱- بازی اسنیک یا همان ماربازی قدمتی دیرینه‌تر از حضور در گوشی‌های نوکیا دارد. نسخه اولیه این بازی یک بازی آرکِید به نام Blockade بود که توسط شخصی با نام گرِملین در سال ۱۹۷۶ ساخته شد.
(سایت سرگرمی هما)
۲- محبوبیت این بازی در دهه ۸۰ بیشتر شد؛ یعنی زمانی که راه خود را به ماشین حساب‌های تگزاس اینسترومنت، کامپیوترهای خانگی نظیر اپل ۲، کومودور ۶۴ و … باز کرد.

۳- از آنجا که تقریبا هیچ‌کس صاحب این بازی به شمار نمی‌رفت، نسخه‌هایی از آن تقریبا برای تمام کنسول‌های بازی تولید شد.

۴- ماربازی اولین بار در سال ۱۹۹۷ در گوشی نوکیا ۶۱۱۰ ظاهر شد. این بازی توسط تانلی آرمانتو، مهندس طراحی، برای نرم‌افزار رابط کاربری گوشی‌های نوکیا سازگار شد.

۵- این بازی یکی از سه بازی بود که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. بازی‌های دیگر بازی Logic و Memory بودند.

۶- این بازی تاکنون در ۴۰۰ میلیون دستگاه گوشی موبایل حضور داشته و این روزها کاربران نوکیا در حال بازی کردن با نسخه نهم این بازی هستند.

۷- در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار دارندگان نوکیا ۷۱۱۰ توانستند با اتصال دو گوشی با هم از طریق اینفرارد نسخه دونفره آن را بازی کنند.

۸- بیشترین حد امتیاز در مرحله اول ۳۱۲ و در مرحله نهم ۲۰۰۸ است. فرمول امتیازدهی این بازی به این شکل است: ضربه روی صفحه (۲۱۲) × مرحله (۱ تا ۹) ۱۰۰ امتیاز اضافی برای به پایان رساندن مرحله.

۹- در سال ۲۰۰۰ در نوکیا ۹۲۰۰ Communicator نسخه Snake Ex معرفی شد.
(سایت تفریحی هما)
۱۰- تانلی آرمانتو در سال ۲۰۰۵ به دلیل نقش خود در مشارکت در توسعه صنعت سرگرمی موبایل، جایزه ویژه‌ای را از MEF (Mobile Entertainment Forum) دریافت کرد.
این حقایقی بود که ما در مورد این مار مفتون به شما گفتیم اگر چیز بیشتری در مورد ان می‌دانید که ما فراموش کرده‌ایم همین پائین در قسمت نظرات با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد